Solarpunk
Solarpunk är ett avslappnat överlevnads- och byggsandboxspel, handgjort av bara två utvecklare. Ensam eller tillsammans med dina vänner kan du bygga kreativa byggnader, dekorera ditt hem med ett stort urval av möbler och föremål, odla och laga mat, skapa prylar och utforska avlägsna öar i ditt eget luftskepp. Använd solljus och vind för att skapa ett energisystem och automatisera dina processer, som att samla resurser och vattna dina växter. 🏠 Bygg fritt Designa din drömbas med ett brett utbud av material och dekorationer. Du är fri att bygga mysiga utrymmen, lägga till små detaljer och få din ö att kännas som ett riktigt hem. ⚡ Energisystem Generera elektricitet med hjälp av vind- och solenergi. Väderförhållanden påverkar hur mycket energi du producerar, så du behöver planera i förväg. Lagra energi i batterier och använd trådlös energi för att hålla din bas igång smidigt. 👥 Flerspelarläge Spela ensam eller med vänner. Alla har sitt eget inventarium, och ni kan själva bestämma om ni vill bygga något tillsammans eller skapa ert eget lilla hörn i himlen. 🐷 Djur och odling I Solarpunk lever du i symbios med djur. Det finns inget utnyttjande, bara samexistens. Grisar kommer till exempel att gräva upp tryffel om de behandlas väl. Att odla frukt och grönsaker är din främsta källa till mat. Plantera frön i jorden och skörda dem när de har vuxit färdigt. 🤖 Automatisering Automatisera dina uppgifter med hjälp av transportdrönare som samlar resurser, vilket ger dig mer tid att bygga och utforska ditt hem bland molnen. ✈️ Luftskepp Varje spelare kan bygga sitt eget luftskepp. Använd det för att resa till närliggande öar och upptäcka nya resurser.