An Elder Scrolls Legend: Battlespire
FÅNGAD I MÖRKRETS RIKE Imperial Battle College har tappat kontakten med Battlespire, ett elitutbildningscentrum dolt i ett av Oblivions fickriken. En agent som skickas för att undersöka hittar Battlespires personal död och portalen tillbaka till Tamriel blockerad. När anläggningen belägras av de onda Daedra, blir den enda vägen ut att ta sig längre in i mörkret och Daedric Realms.