11-11 Memories Retold
Den 11 november 1916 lämnar en ung fotograf Kanada för att ansluta sig till västfronten i Europa. Samma dag får en tysk tekniker veta att hans son är saknad i strid. Båda vill bevara sin mänsklighet och återvända levande till sina nära och kära. 11-11: MEMORIES RETOLD är ett känslomässigt berättelsebaserat äventyr om två soldater på varsin sida av fronten under första världskriget. Berättelsen levandegörs genom en unik målerisk stil med hjälp av de begåvade Elijah Wood och Sebastian Koch som gör rösterna till Harry och Kurt, och kompositören Olivier Derivieres orkesterstycken leder spelarna genom stunder av frid och förtvivlan.