Clash: Artifacts of Chaos
Du spelar som Pseudo, en kampsportsmästare som lever som en eremit i det märkliga landet Zenozoik. När du stöter på Boy, en liten varelse vars mystiska krafter har uppmärksammats av Gemini, artefakternas härskarinna, beslutar du dig för att skydda honom, utan att inse att betydligt större krafter är inblandade. UTFORSKA ZENOZOIK Världen och civilisationerna i Zenozoik hämtar inspiration från båda surrealism och punk-fantasy, och är fulla med fascinerande karaktärer, varelser och landskap. Ströva runt i detta spännande land och upptäck dess stigar, invånare och uråldriga hemligheter. KROSSA DINA MOTSTÅNDARE Dina knytnävar och din hastighet är dina främsta vapen. Attackera, undvik, knocka, blocka, gör motattacker och parera för att utföra en specialattack, eller byt till förstapersonsvy för att använda unika tekniker: varje gång är det upp till dig att segra och undvika misstag som snabbt kan leda till döden. SKRÄDDARSY DIN STRIDSSTIL Lär dig olika kampsporter under äventyret och växla fritt mellan dem baserat på situationen, typen av fiende och vad du föredrar. Segrar låter dig förbättra dina egenskaper och uppgradera attacker, så att du kan utveckla din egen unika stil. ACCEPTERA RITUALENS UTMANING Innan du slåss kan du utmana din motståndare i ett tärningsspel, där vinnaren bestämmer reglerna för mötet – ofta till sin fördel. Tillkalla ett allierat monster, täck området i dimma, låt kedjor begränsa rörligheten ... Ritualen slår inte fast stridsresultatet, utan presenterar en chans att utnyttja den om du vinner eller en utmaning att överlista om du förlorar. DJUP HANDLING Ditt sökande efter de stora artefakter som kan hjälpa dig att besegra Gemini kommer ta dig på en längre resa än du någonsin kunnat föreställa dig. Medan du konfronterar legosoldaterna som jagar dig och utvecklar din vänskap med Boy, måste du konfrontera ditt förflutna och leva dig in i Zenozoiks kaotiska samhälle. Clash: Artifacts of Chaos äger rum i samma universum som Zeno Clash och Zeno Clash II, men spelet är helt fristående.