Den ultimata versionen av det senaste stora tillskottet i den legendariska RPG-serien! Ge dig ut på ett episkt äventyr som The Luminary: den utvalde i en värld som svurit att jaga honom. The Luminary och hans unika grupp med lojala följeslagare samarbetar för att överleva en anstormning av uslingar och störta de mörka krafter som smider planer för att skapa kaos i världen Erdreas. Utforska den enorma världen i DRAGON QUEST och väck dina krafter till liv i ett äventyr du inte får missa! - LÖS ETT STORSLAGET MYSTERIUM I EN SPÄNNANDE BERÄTTELSE – Du är The Luminary, en jagad hjälte som måste lösa gåtan med sitt öde. - SAMLA EN FÄRGSTARK GRUPP – Tillsammans med dig på resan har du en charmig grupp äventyrare som var och en har en riklig bakgrundshistoria och personlighet. - UTFORSKA EN STOR, VACKER OCH LEVANDE VÄRLD – Spänningen väntar bakom varje hörn. Upptäck nya områden till fots, på hästryggen eller med hjälp av monstruösa fordon. - DELTA I KLASSISKA TURBASERADE STRIDER MED EN MODERN KNORR – Med funktioner enkla nog för nybörjare, men ändå med tillräckligt djup för att göra de erfarna fansen nöjda. - HA ROLIGT OCH RÄDDA VÄRLDEN – Massor av sidouppdrag och beroendeframkallande minispel väntar och ger dig tillräckligt med innehåll för över 100 timmars spelande. - UTMANA DIG SJÄLV MED DRACONIAN QUEST – Dessa alternativ finns tillgängliga när du startar ett nytt spel och gör att du kan skapa en egen anpassad svårighetsgrad. DEFINITIVE EDITION-INNEHÅLL Innehåller det kritikerhyllade DRAGON QUEST XI och massor av nytt innehåll, nya funktioner och spelförbättringar.