CRISIS CORE –FINAL FANTASY VII– REUNION
CRISIS CORE –FINAL FANTASY VII– REUNION är den HD-ommastrade versionen av det framgångsrika spelet som var en prequel till FINAL FANTASY VII. Utöver att all grafik uppdaterats till HD har alla dialoger spelats in, och soundtracket har fått nya arrangemang, vilket ger den älskade klassikern en ny skepnad. CRISIS CORE –FINAL FANTASY VII– REUNION följer berättelsen om Zack Fair, en ung krigare som beundras av den pojke vars öde är att rädda världen, hyllas av legendariska hjältar och älskas av den flicka som håller världens öde i sina händer. Sagan om Zacks drömmar och heder – det arv som knyter honom till Cloud – avslöjas fullt ut i denna storslagna saga som passerar gränserna för vad en HD-ommastring innebär. <Nytt innehåll> - All grafik är helt ommastrad till HD och tar spelet till den senaste konsolgenerationen - Nya 3D-modeller, inklusive karaktärer och miljöer, berikar den visuella upplevelsen - Ett förbättrat stridssystem ger en avsevärt smidigare spelupplevelse - Fullt röstinspelad dialog på både engelska och japanska - Ett nytt arrangemang av soundtracket från originalkompositören Takeharu Ishimoto <CRISIS CORE –FINAL FANTASY VII– REUNION> I den mako-drivna metropolen Midgar ligger Shinras högkvarter. Det är ett mäktigt företag med en privat armé. Zack Fair är en lovande ung soldat i Shinra militära elitenhet SOLDIER. Tillsammans med sin mentor, SOLDIER 1st Class Angeal, och SOLDIER-hjälten Sephiroth inleder Zack en undersökning av det stora antalet SOLDIER-soldater som försvunnit.