Parasol Stars: The Story of Bubble Bobble III
De legendariska bubbeldrakarna Bub och Bob är tillbaka ... i mänsklig form! I den här kritikerrosade klassikern från Taito som kommer till konsol för första gången har Bubby och Bobby förvandlats och ger sig ut på ett uppdrag för att rädda grannplaneterna. Men istället för att blåsa bubblor så svingar vår favoritduo färgglada parasoll med magiska krafter. Använd parasollen som sköld mot farliga projektiler, eller bedöva fienderna, plocka upp dem och kasta iväg dem som projektiler! Parasol Stars släpptes 1991 som uppföljare till Rainbow Islands, och är det tredje spelet i Taitos enormt framgångsrika Bubble Bobble-serie och är full med massor av plattformsaction, och spelen har inte tappat sin färgglada charm. Rekordjägare kan glädja sig över att skicklighet snabbt fyller nivåerna med fina och fruktiga samlarföremål som man kan plocka upp för att klättra på topplistan. Håll utkik efter olika bonusföremål som du kan ta för att få alla möjliga olika krafter, från studsande energiklot till magi som rensar skärmen. Spela själv eller med en kompis och ta er an utmaningar tillsammans! Precis som när man använder fiender som projektiler så kan det vara en bra strategi att kasta sin kompis på fiender. Men var försiktig – för det är inte bara fienden som blir knockad, utan även din kompis som du kastade iväg. I tvåspelarläget är taktiskt samarbete avgörande för att klara banorna och få höga poäng. Parasol Stars är en retropärla som släpps på moderna konsoler med uppslukande ljusa och vackert utformade världar, och enkelt, men beroendeframkallande spelmekanik för en eller två personer som får dig att vilja komma tillbaka om och om igen för att nå toppen av poänglistan.