KreatureKind
Magic is disappearing forever, unless your brave group of activists can save it! After centuries of increasing magic use, the world’s mana well is running dry. If entirely depleted, magic will be gone forever. This does not go unnoticed by Riley and her friends Mitra and Yui. They set out from their hometown, trying to convince people and monsters to use mana more consciously. Along the way, they meet and team up with other like-minded people. Who could resist Tau the cook’s warm hugs, Quinn’s epic role-playing sessions, or Finley’s thought-provoking games? Perhaps they will even befriend the world famous rockstar Luca! Each of the activists contribute to the cause with their unique sets of debate skills, which they hone along the way. Easy to learn, hard to master KreatureKind offers unique gameplay, which is approachable to beginners while still giving seasoned players a proper challenge. If you're new to this kind of game, you'll figure it out. Played every card battler on the market? These monsters will still give you a run for your money! Discover, unlock, upgrade Supercharge the seven playable characters by unlocking and upgrading cards! The mysterious former activist’s shop may just have the card you need to succeed. For a permanent boost to your team member’s debate skills, plushies give you the edge that will tip the scales in your favour. Go on campaign Win the game by convincing KreatureKind’s seven magical factions to join your cause! Enjoy exploring vibrant villages, forests, and cities filled with troubled creatures and charming NPCs. Debate your way through the randomly generated maps and persuade each of the faction leaders to support you.