TorqueL -Physics Modified Edition-
TorqueL -Physics Modified Edition- modified the physical behavior to meet the technical requirements of the updated development environment giving you the same experience as the original “TorqueL”. TorqueL is a unique 2D spinning action game where you try to reach the goal by rolling and stretching a box which contains your character. In order to get over obstacles that you normally can’t just by rolling and stretching the box, you have to roll while extending the box to jump and fly across these obstacles. This provides a new kind of challenge as you need to carefully control the box making the physique and torque interesting elements of the game. Reach the goal to move on to the next stage (chamber). There are chambers with a number of goals to choose from. There are seven routes that branches out depending on which goal you choose. There is also one secret route you can enter when you meet a specific requirement. Reach the colored goal at the end of each route to finish the route. There are 50 total chambers with seven basic routes and one secret route. You can also enjoy the background music composed by Denji Sano (a.k.a. Sanodg), a well-known music composer, which uniquely plays along with the movement of the box.