Pilo and the Holobook
Pilo and the Holobook is an exploration-based adventure game set in a colorful galaxy where you guide Pilo, an apprentice explorer, on a journey to document the universe’s wonders and solve mysteries. Using the Holobook, a powerful encyclopedia-like tool, Pilo collects stickers to record his discoveries and uncover the story behind a mysterious dark force known as the Tar. KEY FEATURES: - Holobook Sticker System: Collect and customize stickers that document your findings in the Holobook, creating a personalized in-game encyclopedia. - Beautiful, Hand-Painted Planets: Immerse yourself in visually stunning environments that tell the story of each unique world. Explore Floral Asteroid, sunny SRTOM and play along Prof in Labship. - Environmental Puzzles: Use the Holobook’s abilities to solve light environmental challenges and uncover hidden areas. - Thematic Depth: Dive into a heartwarming story about mentorship, friendship, and confronting environmental decay through compassion and creativity. - Evolving Holobook: As you progress, the Holobook gains new capabilities, allowing deeper interactions with the world around them. - Engaging Story: Unravel the mystery of the Tar and its impact on the planets, with meaningful encounters and touching character moments. Discover more about Pilo and the Holobook Cosmic Odyssey Set in the mystical XOP-642 star system, players guide Pilo through vibrant, hand-painted worlds filled with strange creatures and ecosystems. Each planet is teeming with unique flora and fauna to discover. Instead of combat, Pilo uses observation and creativity to explore these planets, collecting valuable knowledge through the Holobook. The Holobook: Your Gateway to Knowledge The Holobook serves as your main tool throughout the journey. Players use it to interact with the environment and creatures, turning their findings into collectible stickers that populate an ever-growing encyclopedia. These stickers record your progress, unlock new abilities, and help solve environmental puzzles. The Shadow of the Tar An ominous, mysterious substance called the Tar has begun to spread across the galaxy, threatening the beautiful worlds Pilo explores. Along the journey, players will uncover the origins of the Tar and work to save the planets from its corruption. The Holobook can also temporarily repel the Tar, allowing deeper exploration and interaction with affected creatures. A Heartfelt Adventure Pilo and the Holobook emphasize creativity, kindness, and curiosity over combat. The game encourages peaceful problem-solving and compassion as Pilo helps the creatures affected by the Tar and works to restore balance to the galaxy.