Citizen Sleeper
ROLEPLAYING IN THE RUINS OF INTERPLANETARY CAPITALISM One of 2022’s most acclaimed indies, the Game Awards-nominated Citizen Sleeper is a Tabletop-inspired narrative RPG set on Erlin’s Eye, a ruined space station that is home to thousands of people trying to survive on the edges of an interstellar capitalist society. You are a sleeper, a digitised human consciousness in an artificial body, owned by a corporation that wants you back. Thrust amongst the unfamiliar and colourful inhabitants of the Eye, you need to build friendships, earn your keep, and navigate the factions of this strange metropolis, if you hope to survive to see the next cycle. ROLL THE DICE. DO THE WORK. GET PAID. SURVIVE. Inspired by Tabletop Roleplaying games, Citizen Sleeper uses Dice, Clocks and Drives to create a player-led experience, where you choose your path in a rich and responsive world. Each cycle you use the dice you are dealt to choose what to do with your time. Make or break alliances, uncover truths and escape your hunters. Survive and ultimately thrive, one cycle at a time, and sometimes against the clock! TURN UP FOR YOUR FRIENDS The station plays host to characters from all walks of life, trying to eke out an existence among the stars. Salvagers, engineers, hackers, bartenders, street-food vendors, each has a history which brought them here. You choose which of them you wish to help, and together you will shape your future. ACCESS THEIR SECRETS Eventually, you will learn to use your dice to hack into the station’s cloud to access decades of digital data, uncover new areas and unlock secrets. This is your unique power, and with it you can change your future. Corporate secrets, rogue AIs and troves of lost data await those willing to dive into the depths of the station’s networks. YOU WERE MADE TO DIE Essen-Arp: to them you are just property, one more asset in a portfolio that stretches across the stars. You are the product of an abusive system, in a universe where humanity’s expansion is marked by exploitation and extraction. Escape the makers of your decaying body, and chart your own path in a richly imagined, deeply relevant sci-fi world which explores ideas of precarity, personhood and freedom.