Smalland: Survive the Wilds
After centuries living underground, the Smallfolk emerge from their burrows to reclaim the Overland now that the giants have gone. Join the exodus as a vanguard in an epic adventure played at a tiny scale. Explore, scavenge, craft and build as you fight to gain a foothold in this hostile new world. A NEW PERSPECTIVE ON ADVENTURE Scale skyscraper sized trees, scramble through cavernous cracks, explore dense forests, hazardous swamps and strange ruins, as you experience a huge open world from a new perspective. TURN NATURE TO YOUR ADVANTAGE Fight, tame and mount a variety of creatures. Leap huge distances on grasshoppers, fly over the treetops on birds, scurry through undergrowth on spiders. This world and its inhabitants are yours to conquer. SURVIVE ALONE OR THRIVE TOGETHER Play alongside friends with support for up to 10 players in multiplayer. Explore together, fight together, build together and survive the wilds as a team. BUILD THE FOUNDATIONS OF A NEW WORLD Scavenge or refine resources to construct encampments with multiple material tiers, from wood to stone and metal. Pick a favourite spot in the world and build, or scale vast trees and claim your own permanent settlement at the top. CRAFT NEW GEAR TO EVEN THE ODDS Collect powerful armours that provide you with resistances and abilities and mix them up to personalise your appearance. Add wings to your armour to fly and glide through the world, or swing from tree to tree with the grappling hook. A DYNAMIC ECOSYSTEM Brave the elements with variable weather, including lethal storms, and changing seasons all requiring different survival techniques to avoid an early death.