Kiln
Double Fine Productions presents Kiln, a pottery power-fantasy that celebrates both Creativity and Destruction: the pleasure that comes from both making beautiful things, and then smashing those things to smithereens. Create your pot, grab your friends, and join a team of colorful spirits who face off against one another in online arenas, where the ceramic creations you sculpt on a pottery wheel become the bodies you bring into battle. The shape of your pots affect your attributes and your play-style. Will you be big, or small? Wide, or tall? Will you make a plate, a jug, a cup or a bowl? There are a multitude of different sizes and combinations to discover, each with unique abilities and attacks, along with new and surprising ways to play. Work together to find the best combination of pots and play-styles to break through enemy lines, and collect enough water to douse the flames of the enemy’s kiln — Does your team have what it takes to shape and smash your way to victory? As the battlefield becomes strewn with the shattered fragments of friend and foes alike, your brawling skills and some great teamwork will be required to assure victory. After the battle is won, head to The Wedge to practice your pottery prowess, decorate your pots to make them yours, then share your creations with others (and admire their handiwork, too). Create and Destroy Together - Making pots and breaking pots are both better with friends. Hang out, experiment with clay and share what you make, or jump right into multiplayer battles and start swinging! Become a Master Potter– Manipulate realistic clay to craft and decorate in an immersive pottery wheel experience featuring a variety of tools and techniques.