Hoomanz!
Hoomanz! is a stealth-adventure game packed with coziness and humour, featuring non-combat gameplay & family-friendly content. Play as Shoo, the mythical guardian of Planet Erf with a hidden dual nature, to scare away all the ignorant invading Hoomanz. Darkness is nature’s friend, light is its enemy. Duality of Dark vs Light On planet Erf, darkness is nature’s friend and light is its enemy. As Shoo you must navigate through the dark, otherwise you’ll get chased and squished with a hug! Dark Shoo: Fierce, fast, scary and fully prepared to deal with the Hoomanz. Light Shoo: Slow, vulnerable, cute and extremely huggable… and Shoo hates hugs. Don’t let them catch you! Scare them all away! When you scare a Hooman, they’ll get yeeted off the planet – you’re just that scary (or they’re just that fragile). But it’s not as easy as it sounds – You must stress the Hooman first. You do that using the environment and its tools. Your Arsenal of Stress Lure them with a cute purrr, throw bottles, snap twigs, sabotage lights, frozen yeti jumpscares, dance around dangerous traps… Shoo’s toolkit is full of mischief. There’s no “right” way to scare off a Hooman, so get inventive! Swift Movement! Dash to get out of a sticky situation, or to simply explore the whimsical atmosphere of planet Erf’s nature. Champion through dash obstacle courses to save creatures and more. Nature, Ice and Fire As you progress through the story, your environment will get more harsh, puzzles harder and the need to save planet Erf even more dire! Laugh Out loud The game is packed with humour. From idle Hoomanz peeing, playing the banjo (if you can call it that), slipping on ice and generally making weird sounds, to cute underpants, their panicked waddling, hilarious screams (recorded by us Koffeecuppers) and much much more! Disclaimer: Might induce slight cuteness aggression. Are You Able To Save Planet Erf?!