AirportSim
Praised for its accuracy by real-life ground handling Crew, AirportSim is an Advanced Airport Ground Handling Simulator with true-to-life visuals and operations, licensed planes vehicles and airports, and live weather conditions using the METAR-system. Enjoy the varied tasks of an airport ground handler alone or with friends, making this an unforgettable experience. There is always so much to do! Enjoy many of the accurate in-game tasks developed using documented knowledge and interviews with real-world airport ground handling staff: - Follow me - Taxiing Aircraft Guidance - Marshalling - Securing an aircraft - Connecting GPU - Fuelling - Handling Luggage - Jetway manoeuvring - Catering... - and more Real life Airports Four true-to-life airports which we personally captured and carefully recreated, focusing on elements such as ground layouts, plane parking, lines, and gate numbers all matching real life. You can follow real aviation charts to move around! Gameplay Modes There are multiple gameplay modes within AirportSim, - Scenario: Based on stacked flight plans, predefined weather conditions and tasks you'll need to complete in sequence. - Challenge: Feel like you can handle any situation at the airport? Test your skills by placing as high as possible on the scoreboard! - Co-op: Together you can do more, and have more fun - invite your friends to join you on an adventure at one of the busy airports. - Free Play: No rules here, explore airports at your own speed and do as you please. You can watch the planes come and go or get involved, you decide!