R-Type Dimensions III
In the distant future, humanity faces its greatest threat: the Bydo Empire, a horrifying bio-mechanical life-form capable of corrupting and absorbing anything it touches. Although humans once created the Bydo as a weapon, the experiment spiraled out of control. Now the Bydo exist beyond normal space and continually attempt to invade human reality. After multiple wars and near-extinction events, the Bydo return once again—stronger, more adaptive, and far more aggressive. To counter this new invasion, the Earth Space Corps develops a cutting-edge fighter: the R-90 Ragnarok, a next-generation R-Type craft. As the pilot of the R-90, you’re deployed into hostile zones that warp between normal space and the twisted Bydo dimension. Your mission: penetrate deep into enemy territory, dismantle the Bydo’s core networks, and ultimately destroy the heart of the empire before it engulfs humanity completely… R-Type Dimensions III brings the intensity, precision, and creative enemy design of the arcade originals to a new generation. Every stage, boss, and projectile pattern has been rebuilt with high-end 3D graphics, enhanced animations, and richly detailed environments—while preserving the instantly recognizable atmosphere that defined R-Type’s identity. Building on the legacy of R-Type Dimensions and R-Type Dimensions EX, Dimensions III has been completely re-envisioned with cutting-edge visuals and sounds, expanded gameplay modes, and a range of new features designed to deliver the most definitive modern edition of R-Type’s classic era. Features: - A fully remastered experience with completely reconstructed assets - Local co-op, enhanced with new scoring and survival mechanics - Customizable controls and quality-of-life features in the settings - 3D Camera settings (normal and crazy)