Rogue Flight
“With excellent art/presentation, exciting breakneck bullet-hell gameplay, an engaging story, and one of the best video game soundtracks I’ve heard in a while, it is impossible not to recommend Rogue Flight. Every aspect was clearly made with love, both for itself and for iconic series of the past, and I can’t imagine anyone trying this game and earnestly saying they didn’t like it.” 10/10 Try Hard Guides NEW MODE ALERT! Introducing the upcoming Caravan Mode—a fast-paced, action-packed challenge that takes inspiration from the iconic shoot 'em up genre! In this thrilling mode, players will engage in non-stop combat for two intense minutes, battling waves of enemies while striving for the highest score possible. Caravan Mode delivers the perfect blend of adrenaline, strategy, and replayability. Get ready to test your skills and rack up those high scores in this exciting new mode. Rogue Flight is a breathtaking arcade space combat game inspired by the landmark style of 80's and 90's prestige anime. Jump into true stylish arcade action with a huge host of spacecraft upgrades, game modes and multiple narrative paths. It's been 3 years since the world burned. It was ARGUS; the interstellar watchman system given control of the Solar Defense Force. In a secret facility deep beneath the surface of the Earth, the last vestiges of humanity prepare to launch a daring counterattack. Take control of an advanced light space fighter and face hordes of enemies in a last-ditch effort to destroy ARGUS and restore peace to the Sol system. >> Featuring a retro 80's-90's analogue-video art style inspired by the golden age of prestige anime. >> Stylish high-speed arcade action set across 9 unique stages spanning the Sol system. >> Utilize incredible aerial acrobatic manoeuvres coupled with a dizzying array of weapon types. >> Experience a branching narrative path with multiple endings. >> Choose from standard arcade and unlockable roguelite game modes which offer greater risks and even greater rewards. >> Personalize your aircraft from over 100 unlockable liveries, as well as 24 badges with multiple color and style combinations. >> Customize your loadout from over 40 unlockable aero designs and 40 unlockable weapons from multiple classes with upgradable attributes. >> Featuring an original soundtrack featuring renowned video game sound design duo Fat Bard, additional music by Rinn, and an original opening theme with stunning vocals by J-Pop artist Itoki Hana. >> Unlockable extras, accolades and more. >> Multiple difficulty levels for every player skill.