The Monty Mole Collection
The saga of a British computer game icon Experience the story of Monty Mole, British subterranean mammal turned international criminal, in this fantastic collection of six games. All Monty wanted was a quiet life, but when faced with an unbearably cold winter found himself stealing coal to survive, and that led to a life on the run from the authorities, a journey that would take him all across Europe! The Monty Mole series of adventure platformer games for home microcomputers were the brainchild of Peter Harrap, the teenage son of a mining inspector, and inspired by the 1984 mining strikes in the UK. Now you can experience the original Monty Mole saga. This collection includes the main trilogy of Wanted! Monty Mole, Monty on the Run, and Auf Wiedersehen Monty, plus three bonus games: Monty is Innocent, Moley Christmas (a seasonal adventure originally given away with copies of a magazine) and Sam Stoat: Safebreaker (the solo adventure of Sam Stoat, a supporting character from the main Monty Mole games). Wanted! Monty Mole With a long, cold winter ahead, Monty Mole makes a daring, coal snatching raid to his local South Yorkshire pit. Do battle with flying pickets, mammal eating fish, crushers, roaming drills, hovering hairspray and more. Surfacing in Arthur’s castle, you must find the only thing that can defeat him: a ballot paper. Monty is Innocent Sentenced to five years in Scudmore Prison for stealing a bucket of coal, Monty must be freed by his shady friend Sam Stoat. Sam Stoat: Safebreaker The mustelid malefactor Sam Stoat, who previously sprung Monty Mole from Scudmore Prison, returns in his own game, looking for a big score. Monty on the Run After being sprung from Scudmore Prison by Sam Stoat, Monty Mole now makes a bid for freedom. Dodge tricky enemies and hazards, collect gold coins, and get to the cross-channel ferry. Auf Wiedersehen Monty Having fled the UK, Monty continues to be hounded by the authorities, and has now caught the attention of Intermole, who are in hot pursuit! He must travel across Europe, gathering enough cash to finally settle down on his own private Mediterranean island, away from persecution. Moley Christmas It’s Christmas, and Monty is celebrating the season with a brand new game to be given away with copies of a computer magazine. Bizarrely, the game itself tells the story of Monty delivering the very same game to the magazine’s offices! Jump, climb, dodge hazards and pick up items across four levels.