Steel Rain X
Prepare for the ultimate shoot-'em-up / strategy ReMix with RPG elements! Steel Rain X is a truly novel mix of strategy, RPG, and frantic action, with a modern, high velocity shmup core at its center. You get to control 2 wings you can tactically arrange in different formations and firemodes, as you fight your way through an impressive variety of overwhelmingly huge enemy fleets. Liberate planets, build colonies, research new technologies, and learn new active and passive skills. Construct buildings, and research new combat technologies and skills. Wisely craft items, and play through missions to gather the experience points and cash needed for even more exotic and powerful upgrades. Never forget to install your shiny new upgrades, construct cunning drone pets, and buy new wings; make your strikes deadlier than ever! Instantly switch through 3 different wing formations, and combine them with 6 fully customizable firemodes, in order to develop your very own sets of special tactics and strategies for each and every situation; on the spot! Complete missions and survive epic bossfights on 7 different planets, play randomly generated orbital patrol missions, or design and create your very own stages with the built-in stage editor, as you fight to become a true master of Steel Rain. Fight for leaderboard positions, get classic rankings, and unlock achievements in this unique, fun, and taxing new indie game! Steel Rain X is not only frantic. It is a deep and strategic experience too. The game offers impressive gameplay variety, 10 difficulty levels, and a hardcore mode, to let you freely modify your gaming experience. Fight together and command drones with a friend in Steel Rain X's exciting, brand new 2 player co-op mode!