Jumanji: The Video Game
Unite in adventure and laughter in the action-packed game of Jumanji, as you try to survive the ultimate challenge for those who seek to leave their world behind! A reckoning is coming – unless you and three teammates can find the precious Jewels of Jumanji and return them to their sacred statues. What’s stopping you? Just a deadly array of exotic creatures and dangerous locations, plus an army of evil marauders. Only together can you tame the game. So choose your hero from Dr. Smolder Bravestone, Ruby Roundhouse, Franklin “Mouse” Finbar or Professor Shelly Oberon, and combine your unique abilities with your teammates’ to save the world and find a way home. Coordinate your attacks, keep one another alive and use mysterious powers to influence the game. Who in your team should wield the magic – and carry the burden – of the almighty JEWEL? The Jungle awaits, along with new Jumanji environments including the Mount Doom, Bizarre Bazaar and Night Pursuit. Take down foes with projectiles and melee attacks, use cover to avoid incoming fire, and escape traps at the last second. With up to three friends or AI teammates in local or online co-op, you’ll keep coming back to unlock new customizations and put your skills – and friendships – to the test.