Game Builder Tycoon
Create and sell games, gain fame and wealth, research new technologies, hire employees, upgrade your office, manage taxes and salaries, take loans if needed, and compete with 5000 companies. Experience the thrill of running your own studio in Game Builder Tycoon. Design standout games by selecting key elements like art, features, quests, dialogue, music, level, and world design. Assign tasks to characters, choose the genre, theme, platform, game size, art style, viewpoint, and features. Launch your game in the market and create sequels. Choose your character and define their role—be it as a coder or an artist. Each character has three attributes: IQ, creativity, and insight, which affect six skills: tech, art, writing, design, music, and marketing. Create a unique character. As you progress, hire more employees and continuously train yourself and your team in various ways. Discover new genres, themes, devices, game sizes, art styles, features, viewpoints and marketing strategies. With over 60 things to unlock, the possibilities are endless to create your next hit games. Want to create larger games? Earn enough money to upgrade your office and hire new employees, expanding your team's capabilities to create bigger and better games than ever before. Feeling unmotivated? Don't worry, you're competing with 5000 other companies. They are smart and hardworking, just like your team. Create better games and use effective marketing tactics to earn more and stay ahead.