From Space Mission Pack: Molten Iron
This DLC provides additional content for Horde Mode only. Things are warming up! Well, that’s fine by us, because we know you’re ready to bring the heat. Deploy into two new maps and fend off rounds of relentless aliens with brand-new equipment, items, and perks. 2 New Maps The ‘Crucible’ is our last bastion against the invaders. It’s a vital facility where we forge weapons to help defend earth, and it must be protected at all costs. It’s a great opportunity to make use of the scorching environment and submerge our little pink friends in molten iron. Mwahaha. ‘Steelworks’ is an industrial arena where the towers of the blast furnaces are located. Navigate yourself around carefully while luring aliens into overflow points where superheated steam and fire are being vented. Aliens are best served with a seasoned crisp! New Weapon – Plasma Shotgun Our latest invention the ‘Plasma Shotgun’ is an incredibly powerful weapon that afflicts plasma damage on our pink foes. It’s great to be armed with this beast of a weapon when you find yourself in a tight spot. New Item – Bear Trap It’s a bear trap but for aliens. This item deals immense damage while holding enemies in place temporarily, making for easy targets. New Item – Napalm Mine Things are getting serious. The general has just dropped us a Napalm Mine. This new item will inflict burning damage over a huge area. It’s equal parts epic, chaotic and fun. New Perk – Protective Coveralls Don’t find yourself in a sticky situation! Our scientists have been hard at work, and they’ve provided us with blueprints for a new type of outfit that will protect you against elemental damage types.