Pathogen Expansion
The Aliens: Fireteam Elite - Pathogen DLC has arrived! Continue the AFE story with new environments, maps, cosmetics and a campaign that puts the crew of the Endeavor into their most perilous mission yet. A mysterious pathogen has evolved in the wilds of planet LV-895 and not even Xenomorphs are safe from its ravages. The crew of the Endeavor must venture into uncharted lands and face terrifying new enemies if they hope to discover the source of this mysterious new threat. The mysterious pathogen is mutating Xenomorphs and local wildlife on planet LV-895. It’s up to you and your fireteam to battle through a slew of mutated enemies and eliminate the source of the corruption The Pathogen expansion brings all new environments, maps, weapons, and more to the AFE experience. Explore Engineer ruins around the mystery of the infection, delve deep into enemy hives, and avoid the deadly hazards around each corner. Do you have what it takes to survive? INCLUDED IN THIS EXPANSION The all new Pathogen campaign, complete with 3 new missions 8 New Weapons, 2 for each weapon type 1 New Perk for each Class Kit 13 New Weapon Attachments 2 New Outfits (for all 7 Class Kits) 6 Head Accessories 21 New Weapon Colors 10 Decals 10 New Emotes Note: Some of this content must be earned through the game and won’t immediately be granted upon purchase.