The Survivalists - Deluxe Edition
A living world full of surprises, secrets and danger awaits in The Survivalists, an adventure-filled survival sandbox set in The Escapists universe. Explore, build, craft and even train monkeys with up to three friends in a desperate bid to survive. Be prepared for your trek into the unknown and pack The Survivalists Deluxe Edition for the journey ahead. The Deluxe Edition includes: The Survivalists Game Monkey Business Pack: Be the envy of the island with the latest in castaway fashion. Includes 3 player hats and 6 monkey hats as part of the Box-Ex side quest Build Together, Survive Together Finding the perils of island life too much or just looking to share your building expertise with friends? The Survivalists has you covered! Complete joint adventures, gain loot, trade and ultimately survive together and as you and up to three fellow castaways explore an island paradise. Monkey See, Monkey Do! If you’re in need of a builder, a lumberjack or even a soldier, the monkeys on the island can be tamed and trained to help you with everyday tasks or back you up on raids to a fanatic camp! The Mimic System means a wide variety of functions can be performed by your banana loving friends, with monkey management becoming key to surviving the island’s challenges. Get Crafty The secret to survival is to make the most of the resources around you. Whether that’s piecing together a primitive axe to chop wood or mixing up a refreshing fruit smoothie to keep the hunger at bay, you can discover recipes and expand your options across food, item or structure crafting trees. Run the Gauntlet Looking for an epic sword to hang on your hut wall or want to lay waste to encroaching hostiles? What you seek could be in one of the many labyrinths scattered around the island. However, getting your hands on the loot won’t be easy so any would-be raiders will need to prepare for their treasure hunting escapades. Do you have what it takes to be a Survivalist?