Wildgate Summer Preview
The Open Beta (Summer Preview) will be available starting Monday, June 9 at 10:00am PT. Players will be able to access the game through the following Monday, June 16 until 5:00pm PT. Blast off into high-stakes spaceship battles and intense first-person shootouts, where no two matches are ever the same. If you want to claim the ultimate prize — the mysterious and priceless Artifact — you'll need to improvise on the fly, whether it's chasing down rival crews and stealing their gear, repairing your damaged ship, or scanning for precious resources. Your ship is your home and lifeline — for you, and your prospector crew. Keep it topped up with ice, fuel and ammo so you're ready for anyone or anything the Reach throws at you. EPIC SPACESHIP BATTLES Blast your enemies with hi-tech cannons and gadgets, lure them into deadly traps, or even mess with their ship... as long as they don't sabotage yours first. When your perfect plan goes out the airlock, there's only one option... wing it! NEW ADVENTURES, EVERY MATCH Stay one step ahead as you and your crew navigate the Reach — a vast, procedurally-generated map that changes with every game. UNIQUE PROSPECTORS Choose from a variety of daring prospectors, each with their own abilities and tools. Whether you're a brave pilot or a clever trickster, there's no wrong way to commit space crimes! EXPLORE THE REACH The Reach is a dangerous, unpredictable place, filled with deadly hazards and treasure beyond your wildest dreams. Navigate through cosmic storms, battle space vermin, and plunder alien ruins for lost caches of loot. Just make sure you beat the other prospectors to the punch, or you'll fly away empty-handed! OUTRUN OR OUTGUN The Artifact is the most valuable object in the known universe. Be the first to find it, snatch it, and pass through the Wildgate, or destroy the ships of every other crew and be the last crew standing.