Ultimate Cargo Bundle
Discover the thrill of truck driving now from two different perspectives! With the Ultimate Cargo Bundle, you get two exciting truck simulators, ON THE ROAD & Heavy Cargo - The Truck Simulator, offering you realistic drives on German roads and challenging transport tasks with heavy freight. From 18 tonners to the Gigaliner, ON THE ROAD – The Truck Simulator offers everything a trucker’s heart desires. In this realistic truck simulation, you have more than 6500 km of motorway and country roads at your disposal – including numerous detailed motorway interchanges. Get behind the steering wheel of a MAN TGX or Scania R Series and discover more than 15 German cities like Hamburg, Bremen, Cologne, Hannover, and Berlin, with unique road designs and sights. Additionally, numerous other points of interest are waiting to be discovered along your journey, as well. Thanks to the cooperation with MAN and Scania, the trucks behave very realistically – including automatic transmissions, retarder/intarder, and assistance systems. From compact box bodies to semi-trailers and even gigaliners, you’ll have the right cargo volume available for every delivery order. ON THE ROAD also features an economic system. Found your own company and hire drivers so you can accept more orders. Plan your routes as efficiently as possible, but keep an eye on the mandatory rest times as well. In Heavy Cargo The Truck Simulator - you transport large freight in exciting missions across a 175 km² open world. Drive customisable, highly detailed trucks through dynamic weather and day and night. The official cooperation with Gruber Logistics allows you to get behind the wheel of real-life heavy cargo transports. Before you start your journey with your truck and its various trailers and cargo, you often have to explore the route with the spotting vehicle first that you control yourself. If obstacles prevent you from fulfilling your mission, you will have to dismantle crash barriers, cut off road signs, determine bridge heights or lay out plates using a crane in order to transport your heavy cargo from A to B undamaged.