The Fire's Edge
“...we have each of us in the dustiest cellars of our minds a counter at which we strive to repay the debts of the past with the debased currency of the present.” - Gene Wolfe Two more wayward souls wander the Old Road. The Duelist and Runaway, debuted in Darkest Dungeon II, bring their unique abilities to bear against horrors that lurk beneath the manor. Patterned in burns, draped in tatters and wielding a crude poker, the vagrant Runaway favours fire and stealth when pressed to fight. By contrast, the Duelist stands severe, her ornate capelet conspicuously pierced above the breast. No challenger has yet to hold quarter against her bitter edge. Features: Two new hero classes: the Duelist and the Runaway Set the dungeon alight with Runaway’s new combat mechanic: Burn! New Trinket Mechanics such as Trigger Uses, Quest Charges and Progressive Trinkets 3 new Hamlet Districts: Academie Duello, Craftworks, and Archaeological Base Camp The Runaway is a position-flexible damage dealer utilizing a unique Burn damage type with high synergy for teams that like to utilize Stuns and Pull/Knockback/Shuffle effects. The Duelist is a complex damage dealer that dances between the party’s ranks, able to freely maintain Riposte while alternating between her two combat stances, Defensive and Aggressive. Proper planning of the Duelist’s future turns is key to mastering her playstyle and maximizing her potential! Fans of both games will delight in this re-visioning of these two new iconic heroes for Darkest Dungeon.