The Dead King
THE DEAD KING HAS RISEN. Breaking free from the Realm of Souls, the Dead King has emerged from the shadows to claim the Crown of Command. He does not seek to rule; he seeks to consume. In this brand-new expansion for Talisman: Digital 5th Edition, players must face a ticking clock and a foe that grows more powerful with every mistake made by the living. Whether playing Solo, Co-op, or Competitive, the Dead King changes the fundamental rules of the race for the Crown. Along with this all-new ending, for the first time in the 5th Edition ruleset, you can now experience Talisman as a focused "Player vs. Game" survival challenge. The Dead King expansion introduces official support for Full Solo Play, allowing you to remove all AI bots and rivals to face the King alone. The King starts with Strength 10 and Craft 10. However, for every life lost by any player, he gains a counter, increasing his power. The more players struggle, the harder he is to defeat. Previously released as a physical bonus in the pages of White Dwarf, this fan-favorite ending has been fully digitised for the first time. If you choose to play solo, you can experience the 5th Edition at your own pace. The Dead King is fully compatible with all Classic Expansions available in Talisman: Digital 5th Edition. Mix and match the Dead King’s relentless march with the bustling streets of The City or have him team up with The Reaper for a truly custom Talisman experience.