Terraformers: Independence
In this Terraformers DLC, Martian factions vie for power over the Red Planet. Will you align with the knowledge-driven Scientists, the profit-focused Industrialists, or the idealistic Humanists striving to build a flourishing second home for humanity? Maintain a careful balance: allow any one faction to dominate, and Mars may slide into autocracy, a dangerous path with far-reaching consequences. How will you shape Martian politics and guide the Red Planet toward independence from Earth? ● Align cities - When founding a city, assign which faction should lead its local government. There are 3 factions to choose from, with a total of 21 different policies to shape your city’s focus. The better your cities are developed according to a faction’s goals, the more influence the faction will acquire. ● Form government - When a faction acquires enough influence, they will take a seat in the Martian Government. The distribution of seats between the various factions determines whether you’ll become a democracy, an oligarchy or a dictatorship. ● Use faction perks — There are 50 Mandates in total, divided into five tiers. When a faction gains a seat in government it’ll grant one of these perks, providing a powerful one-time effect. ● Gain independence - Earth controls all Martian government seats at the start. Every seat that a Martian faction takes from Earth is a step towards independence. ● Leadership - Lead your Martian society in different ways with 4 new leaders. Invest in your leadership by increasing the amount of leaders that are proposed per term, or even increase the number of skills your leaders can use per turn. ● Events - Shape Mars’ political fate through 11 new events. ● Projects - Focus on leaders, government and factions with 12 new regional buildings, 4 new city buildings, and a new technology. ● Landmark - Find a newly added powerful landmark of which there'll be only one on the planet. ● Scenario - Try to achieve independence from Earth in a new, longer scenario. ● Music - Accomplish all of this while listening to a new music track.