Ravva and the Phantom Library
Summon the powers of your magical companions to master the haunted book worlds and find a way home! Take the role young summoner apprentice Ravva and call upon 4 unique companions as you attempt to escape the nightmarish Phantom Library! In this retro side-scrolling platformer, you can enter the world of haunted books in any order you choose and defeat each book’s master before facing the one who controls the library. You can also reenter books you’ve cleared to discover new secrets and complete stages beyond just beating the boss, which could even unlock a special ending for the most dedicated summoners! Inspired by 8-bit genre classics, Ravva and the Phantom Library combines clever level design with vibrant pixel art and precise controls to pay homage to those inspirations while offering a fresh new experience. Endearing characters, fluid animation and brain-teasing puzzles fill 7 challenging stages! Choose between 3 difficulty settings to personalize your experience.