Farming Simulator 22: Platinum Edition
The most extensive farming sim to date! With the Platinum Edition of Farming Simulator 22, you start your farming venture in one of four distinctive European and American environments to take on agriculture, forestry and animal husbandry. At your disposal: More than 500 authentic machines and tools by over 100 renowned agricultural manufacturers from all over the world. With Farming Simulator 22, various new gameplay mechanics are introduced: Seasonal cycles challenge you to plan ahead and adapt to changing weather conditions. New crops like grapes and olives require you to carefully work in narrow spaces with specialized machines, and various production chains allow you to build an agricultural empire. Platinum Expansion included - get even more content! Included in the Platinum Edition, apart from the already massive base game, is the brand-new Platinum Expansion: Adding Silverrun Forest, a new map, inspired by the Pacific Northwest with its woody landscapes and new possibilities. Grab your tree markers to take on new forestry missions and even build a boat at the shipyard - as Silverrun Forest is rife with points of interest and production chains that develop based on your delivery of logs. Enjoy a large selection of new machines by the renowned Swedish manufacturer Volvo that celebrates its debut to the Farming Simulator series and extend your fleet by even more from John Deere, Komatsu, Pfanzelt, Koller, Schwarzmüller, IMPEX and many other brands. Over 40 authentic vehicles and tools are included in the expansion to enrich and grow your farming and forestry experience - whether you rise to the challenge of virtual farming alone or with friends in multiplayer. Over 100 real brands - new: Volvo and others! Over 500 authentic vehicles and tools Includes base game and Platinum Expansion 4 distinctive European and American environments Large variety of crops, animals and trees Seasonal challenges, production chains, tree marking & more! Crossplay-Multiplayer allows for cooperative farming ModHub offers free community-created content.