Wired ProductionsAction & adventure
Contains Bulwark: Falconeer Chronicles and The Falconeer. Bulwark: Falconeer Chronicles is an open world builder with freedom and expression at its core, allowing players to build sprawling towns, spires, and fortresses that become hubs for trade, or rallying grounds for conquests. Carve your legacy into a world shattered by the decisions of those who came before you, tower by tower, wall by wall, sculpting from the daunting cliffs and perilous waters of an unforgiving landscape that refuses to be tamed. Tasked with rebuilding a civilization devastated by the aftermath of a war 40 years prior, you are in command of creating the last great settlement upon the Great Ursee - a vast, fantastical oceanic world filled with lost myths, breath-taking vistas and danger. From humble docks and wooden jetties, you will scavenge resources and grow your settlement as your population and creations grow ever grander, sculpting monumental stone towers and battlements that scrape the skies, where airships and giant warbirds rule. Create trade routes and strike alliances with other factions scattered across the waves, acquiring powerful Captains and Commanders to protect your creations and utilise their aid in exploration - or muster your own battlegroup to strike at them, waging war upon your ancient enemies. This world and its choices are yours to make - what legacy will you leave behind? What creations will bear your name? Build Your Bulwark. – Soar through the skies aboard a majestic warbird, explore a stunning oceanic world and engage in epic aerial dogfights, in this BAFTA nominated air combat game from solo developer, Tomas Sala. You take on the role of Falconeer, a powerful airborne warrior traversing a vast oceanic world torn apart by generations of poisonous decisions and dissent. Throughout multiple campaigns, you will experience life from many different perspectives and loyalties as you embark on a journey of discovery, and solve the mystery of the Ursee, its people and history. Progress through perilous missions and side quests, wielding your lightning caster to protect ships against pirates, kraken and other threats. Dive through the deep ocean depths, soar above the clouds to do battle with giant crab cities or engage in furious dogfights against the mysterious Mancer Order that controls and regulates technology.