BATTLETECH - Urban Warfare
City combat is center stage in this expansion, introducing new street features including blocked lines of sight, collateral damage rules, and all sorts of new destruction. Weigh the hazards and benefits before going into urban battle, though - explosions, floods and more await. With new urban challenges, the return of lost technologies, new ‘Mechs, vehicles, encounters and flashpoints, Urban Warfare takes the BATTLETECH experience to new, gritty heights. Urban Warfare - Street brawls introduce new tactical gameplay challenges as ‘Mech combat moves from wide-open natural landscapes to vast urban sprawls. Every building in the new urban biome is fully destructible, so you’re never more than a few salvos away from a new line of sight, or the defensive cover of high-rise rubble. Abandoned explosive fuel trucks, destroyed coolant exchanger buildings, and broken electrical transformers that disrupt targeting will drastically change the battle as you go. Electronic Warfare - The return of these lost technologies will forever change the 31st century battlefield. ‘Mechs equipped with Electronic Countermeasures (ECM) and nearby friendly units are obscured from enemy targeting systems and immune to indirect fire. Meanwhile, ‘Mechs equipped with Active Probe can reveal, locate, and target enemy units that would otherwise be hidden. Two New BattleMechs - The experimental Raven 1X sports an advanced electronic warfare package that combines ECM and Active Probe systems into a lightweight component. The Javelin is a compromise between speed and firepower, with close-range knockout power. New Flashpoints - A wide variety of new branching short stories that link together mercenary missions, crew conversations, special events, critical choices, and rare bonus rewards. Three New Enemy Vehicles - The Gallant Urban Assault Tank sports a variety of weapons to fight at all ranges with speed and agility, the Packrat is a battlefield support vehicle equipped with a prototype version of ECM, and the Rotunda is a reconnaissance vehicle equipped with a prototype version of Active Probe. New Encounter - Attack and Defend is a challenging new mission type where your mercenaries must destroy an enemy’s base to stop a steady stream of attackers before they can overcome your forces and knock out your employer’s base.