Waking up on ‘Aberration’, a derelict, malfunctioning ARK with an elaborate underground biome system, survivors face exotic new challenges unlike anything before: extreme radioactive sunlight and environmental hazards, ziplines, wingsuits, climbing gear, cave dwellings, charge-batteries, and far more, along with a stable of extraordinary new creatures await within the mysterious depths. But beware the ‘Nameless’: unrelenting, Element-infused humanoids which have evolved into vicious light-hating monstrosities! On Aberration, survivors will uncover the ultimate secrets of the ARKs, and discover what the future holds in store for those strong and clever enough to survive!