Waking up on ‘Aberration’, a derelict, malfunctioning ARK with an elaborate underground biome system, survivors face exotic new challenges unlike anything before: extreme radioactive sunlight and environmental hazards, ziplines, wingsuits, climbing gear, cave dwellings, charge-batteries, and far more, along with a stable of extraordinary new creatures await within the mysterious depths. But beware the ‘Nameless’: unrelenting, Element-infused humanoids which have evolved into vicious light-hating monstrosities! On Aberration, survivors will uncover the ultimate secrets of the ARKs, and discover what the future holds in store for those strong and clever enough to survive! AN ARK GONE AWRY Aberration places survivors on a damaged ARK: its internal atmosphere has leaked away, resulting in a harsh surface with intense radiation, and a plethora of lush biomes underground. With the maintenance systems of this ARK malfunctioning, the many hazards, creatures, and nature of the environment present a thrilling new world to explore and master. TAME NEW CREATURES Capture and tame fourteen new creature types with amazing abilities! Clamber up walls & glide through the air on a self-camouflaging Rock Drake’, keep the dark at bay with one of four friendly ‘Lantern Pets’, or grab and toss multiple creatures simultaneously with a massive ‘Cave Crustacean’, or -- if you are brave enough - allow the horrific "Reaper Queen" to impregnate you, and spawn a vicious male Reaper alien lifeform you can tame and control. CRAFT 50+ UNIQUE ITEMS With 30 new Engrams to speed your crafting, you'll now have access to cave-climbing picks, gliding wingsuits, and ziplines to traverse this new ARK. Dominate the harsh environment and protect yourself with hazmat outfits, charge lanterns, flashbangs, batteries, glowsticks, railguns and much more. Thrive by gathering new resources, using fishing baskets, and gas collectors. CONQUER NEW CHALLENGES With the maintenance systems of this new ARK malfunctioning, earthquakes, radiation exposure, gas leaks, and Element chambers are among the many hazards that survivors will learn to grapple with Aberration’s five new major biomes, both aboveground and below the surface. AN INTRIGUING STORYLINE Gear-up to take on the terrifying threat lurking within the deepest depths of Aberration as you uncover the ultimate secrets of the ARKs, and learn more about the future of Ark itself!