Anarcute
Anarcute is an adorably cute riot game with catchy art direction and unique crowd-beat’em all gameplay! These are dark times. A group of evil corporations has taken over the world's major cities. They've taken over the media, brainwashed the police and are now shamelessly running citizens' lives from the security of their skyscrapers. It is time to act! Take control of the revolution to confront the terrible Brainwash Patrol who are dominating the world! United we stand! In Anarcute you’re not controlling one single character but a whole crowd instead! The bigger the crowd, the more powerful it gets. Wake up your fellow rioters throughout the cities and increase the scale of the revolt to unleash devastating abilities! The city is your playground Phone boothes, fire hydrants, trash cans, bikes, cars… use objects from the city as projectiles. If your crowd gets big enough, you’ll even be able to knock down whole buildings and make them collapse on your opponents! Spread the revolution across the globe During your adventure, you'll play through 5 cities with unique visual and audio environments. From Tokyo to Paris, as well as Reykjavik & Miami, the Brainwash Patrol won't let you rest for one moment. Explore every corner of each city to find all the animals and customize the crowd to your taste! Fight the Brainwash Patrol Your opponents will stop at nothing and they will use all of their impressive equipment to stop you from completing your objectives. Lasers, Electric Turrets, Spider Robots, Helicopters and Mortars are some of the many traps and ennemies that will stand in your way It's time for the cute revolution! Key Facts : -Lead a group of adorably cute rioters and wreak havoc all over the world in your fight against evil -Pick up any object in the streets and throw them in your ennemies' faces -Knock down any building on your path and take advantage of the city’s layout -Fight the Brainwash Patrol, a terrible posse who'll do anything to stop you -Explore the world and set it free!