King Arthur: Knight's Tale Pre-Order
PRE-ORDER NOW TO GET THE FOLLOWING DIGITAL ITEMS: - The base game - Early access to the game, 72 hours before the official launch - Painted Devils DLC, including 10 uniquely designed skirmish maps with five difficulty settings - Rogues and Renegades DLC, including 10 uniquely designed skirmish maps with five difficulty settings - Camelot's Fortune Pack, including a Unique Relic Item, which grants an extra skill to a Hero and lots of resources, consumables and scrolls - Sir Mordred cosmetic skin - Lady Dindraine cosmetic skin Play as Sir Mordred, the former black knight of the grim tales. You killed King Arthur, but with his dying breath, he struck you down. You both died – and yet, you both live. The Lady of the Lake wants you to finish what you have begun… in the twisted, dark realm of Avalon! A ROLE-PLAYING TACTICAL GAME Experience a unique hybrid between tactical games and character-centric RPGs! This dark fantasy version of the Arthurian myth invites you to manage a team of heroes on the dangerous battlefield, while also engaging in moral choices, hero management, and the rebuilding of Camelot. A NEW MONARCH You are Mordred, brought back to life to find the undying mad king Arthur, and ultimately, kill him to end this accursed condition. Your personality shaped by your actions and moral choices, and the Morality Chart represents your status between Christianity and Old Faith, Tyranny and Righteousness. THE ROUND TABLE Gather your knights and send them on quests involving deep, tactical battles! Assemble a team of heroes from six diverse classes, level up, gain unique skills, equip the best items. Heroes can die, the treatment of their injuries and afflictions takes time. Make sure that Camelot has the right facilities for recovery, prepare different heroes for various quests! LOYALTY Heroes have their own goals, rivalries, unique traits, skills and bond benefits. Settle disputes, grant favours, select heroes who can work together, send them on missions they’re fit for. Careful, their loyalty depends on many factors – they can even turn against you! DECISIONS Decisions matter, whether selecting actions in the turn-based combat or making choices that affect the story. Each playthrough can unfold differently, branching in unexpected ways. ENDGAME After the campaign the endgame unlocks, reserved only for the bravest. Tough new challenges appear on the map with mythic bossfights, random quests, more loot and character progression. Banish Balor, the monstrous god-king of the Fomorians!