Deceit 2: Alien Pack
Unmask the alien menace with the Imposter, the ultimate master of mimicry! From gooey tentacles to pristine space tech, slip between forms to outwit, outrun, and outlast your new “friends”. This pack brings you our latest Cursed role; Voidstalker and a devastating new Item; the Gravity Grenade. Terror: Imposter An alien lifeform obsessed with humans, the Imposter has commandeered a lonely spaceship adrift on an intergalactic orbit. Maintaining every panel and pipe in spotless condition, it patiently awaits the “friends” it hopes will return. Behind its derpy, friendly manner lies a predator ready to strike, armed with two distinct forms and a slew of strange abilities. Parasite Form The first form of the Imposter. A knee-high, slime-like creature; the fastest thing in the game. Impossible to scare with light and unable to harm directly. It squelches and squirms across the map, hunting for one of several empty hosts to inhabit. Host Form The second form of the Imposter. Slipping into a host transforms Imposter into a floating, anti-gravity terror, belly-mouth first. Light damage forces it back to Parasite Form, and a “Dazed” status triggers a catastrophic self-destruct. Host Energy (Passive) Each Host has a limited amount of energy that passively regenerates over time. If fully depleted the Host rejects the Parasite forcing the body to Self-Destruct. Tongue The Imposter’s true form is revealed as it unhinges its mighty maw and entangles its victim with its tongue, draining the victim’s Sanity and leading to their eventual death. Echolocation The Imposter’s Noodle appended covers the host’s eyes protecting it from all light damage. This blinds the host and unlocks a new echolocation vision via the Noodle’s shrieking. Hop With a giant leap for alien-kind the Imposter hops a short distance allowing itself close short distances from its friends. Self-Destruct (Vomit Bomb) When Dazed or drained of Energy, the host’s maw spews slime forward before detonating, dealing massive Sanity damage in a wide area. Curse: Voidstalker A silent assassin from beyond the stars, Voidstalker thrives in secrecy and precision. Using the dreaded Voidblast ability, it plants a hidden bomb onto unsuspecting Subjects, starting a countdown to devastation. Item: Gravity Grenade A high-tech device that manipulates space itself. Upon detonation, it creates a miniature black hole, pulling all nearby entities into its center. Victims are helpless as they’re dragged together, while Terrors remain unaffected.