Space Adventure Cobra - The Awakening
IMMERSE YOURSELF IN A THRILLING ACTION-PLATFORM GAME AND HARNESS THE UNIQUE ABILITIES OF AN ICONIC ADVENTURER Play as Cobra, the space pirate, in an action platformer. Along with Lady Armaroid, your loyal partner, and equipped with your iconic Psychogun, you must solve a mystery that could threaten the entire universe. Travel from planet to planet to save three enigmatic sisters, whose fate is tied up with a fabulous treasure sought by the dreaded Space Pirate Guild. You will need to shrewdly use Cobra’s weapons and gadgets to defeat your enemies and complete the levels filled with obstacles and traps, which won’t be an easy feat for our space rogue. AN ACTION AND PLATFORM CROSSOVER Visit a multitude of exotic planets across levels filled with traps testing your skills to the limit. With Cobra’s superhuman abilities, you will need to relentlessly run, jump and climb, and make sure you use all the means at your disposal to take out your enemies. EQUIPPED TO THE NINES Master Cobra’s iconic weapons, such as the awesome psychogun and the Colt Python 77, to destroy the opponents on your heels, as well as his famous gadgets like the cigar and the grappling hook. You will need all of your arsenal to defeat the powerful bosses standing in your way. SOLO AND MULTIPLAYER MODES Explore story mode by choosing from the 3 difficulty levels, allowing veterans of the genre to take on a real test worthy of their skills,while those looking for less of a challenge to enjoy the story. You canalso try to escape your enemies in a 2-player co-op mode. A THRILLING SF WORLD Immerse yourself in this amazing space opera world as you embark on your adventure as a fearsome, charismatic hero. Over the course of this epic journey, you will cross paths with colorful characters like the Royal Sisters and the terrifying Crystal Bowie – Cobra’s nemesis. A FAITHFUL ADAPTATION Space Adventure Cobra – The Awakening is the first video-game adaptation of Cobra on modern platforms. It covers the first 12 episodes of the famous anime series, remaining true to its spirit with the moments of bravery and humor that made it so special.