Unwording
Embark on an uplifting journey through the mind of Tom in Unwording. Solve word puzzles, explore the neighborhood through multiple perspectives, and help Tom work towards experiencing a better day by overcoming his negative self-talk and thought patterns. Tom sees the world through a lonely, glass-half-empty lens. To him, everyday objects morph into complex word puzzles, reminding him of all that he lacks. As he solves each puzzle, the solutions spell out messages that are irrational and defeating. Until one day, he forgets to shut his window and lets a mischievous little yellow bird into his life, turning his life upside down. The bird's mischief causes chaos, and by solving word puzzles and exploring his neighborhood, Tom must begin to see things from a different perspective, changing his mindset and transforming his life and the world around him.