Experience the challenge of hauling a nation’s freight industry on the back of your 4000-horsepower shoulders. Tackle stunning mountain ranges and blinding deserts as you tote tonnage through the winding curves of California with Train Sim World 3: Cajon Pass. Climb aboard the masterclass in design that is the ES44C4, a state-of-the-art diesel electric locomotive capable of incredible tractive effort. Operated by BNSF in their hundreds, this beast of a machine makes easy work of any heavy load and is primed to do battle with the fierce grades and harsh conditions of the Cajon Pass. Sit down in the classic cab of the venerable SD40-2, an all-American hero which is nationwide-renowned for its yesteryear mainline service. Now a veteran, the SD40-2 is kept to secondary duties, as such you will be in charge of local working and switching in yards and industries.