SKINWALKER: First Blood
A mysterious being is held captive within your father’s research centre. You swear an allegiance to this formidable beast in a desperate attempt to save your daughter from a terminal illness. Forge symbiosis with the creature in exchange for its freedom and the promise of a cure. Navigate the research facility as an unassuming scientist, interacting with coworkers and the environment to gather information and release the beast. Shapeshift into the beast’s monstrous form to traverse air ducts and blood brawl your way through soldiers and other creatures in the lab. A father faced with a heart-wrenching situation requires acts of desperation and sacrifice. Release the beast inside and save your daughter through any means possible. One nightmare cures another. Key Features: Duality: Assume two roles, human and beast – strategically choosing the right form in certain situations. Use both forms to overcome levels in the most practical way. Both forms carry deep meaning and contribute to the narrative; who you kill as the beast will affect the end of the story. Visceral Combat: The vulnerability of your slow, human form starkly contrasts with the beast’s devastating executions and agility. Tear apart soldiers who stand in your way. Innocent spilt blood grants passive upgrades and unlocks executions... but this choice bears heavy consequences. Emotional Storytelling: Your decisions are yours to carry, affecting the fate of the monster and your child. Face moral dilemmas that require reflective responses throughout. Short and meaningful dialogue options allow you to delve deeper into the story and uncover secrets, forging emotional connections with characters along the way.