Skater XL
Skater XL is the evolution of skateboarding gameplay. With it’s Independent Foot Control System and unique physics-based gameplay, skate gamers finally have the expressive controls they have always dreamed of. Dive into skateboarding paradise with levels that feature famous skate landmarks and environmental elements, including Downtown LA, the ginormous The Big Ramp, Easy Day High School, and community created maps like Grant Park, Hüdland and Streets. Play as some of today’s top skateboarding pros Tiago Lemos, Evan Smith, Tom Asta and Brandon Westgate, or customize and create your own skateboarding legend with gear from more than 30 real skate brands. Skater XL is truly the skateboarding world’s digital counterpart. Skater XL features include: Freedom Of Expression - Skater XL’s physics-based controls don’t have any pre-programmed tricks - only the movement through the thumbsticks. Each thumbstick is connected to the corresponding foot of the skater and as the player moves the stick, the board instantly responds. Much like a musical instrument, the player has complete freedom, whether it be pushing to nail a line or skating free from. Real Life Iconic Locations - Skater XL levels are all inspired real-world skate areas and designed to ensure a constant flow of skate lines. From the DTLA Map with skateboarding landmarks around the Staples Center and LA Convention Center, to Easy Day High School’s sprawling campus of iconic skate spots like the Wallenberg Big 4 and the ‘Leap of Faith’, to the humongous ‘Big Ramp,’ where skaters can soar higher than a hawk. Play As Real-Life Skate Pros - Select from renowned pros Tiago Lemos, Brandon Westgate, Evan Smith, and Tom Asta, all with their own distinct gear that fits their style. Customizable Characters - The possibilities are endless to personalize the Skater XL experience. Players can customize their entire look, including their skater’s gear with different tees, hoodies, hats and shoes from over 30 of the most recognized skate brands like Vans, Santa Cruz, DC Shoes, Independent, Lakai and many more. Trick Challenges - Hundreds of challenges with progressive difficulties, to help build your bag of tricks as you move further toward the completing them all. Can check off the entire list?? Thriving Community - Join the thriving ecosystem of players creating, sharing and collaborating around the passion of Skater XL! Legit Soundtrack - Modest Mouse, Getter, Interpol, Animal Collective, Future Islands and Band Of Horses headline the distinctive music that blends well with the Skater XL’s West Coast vibe and fluid physics-based control mechanics.