Plague Inc: The Cure
Can you save the world? Take control and stop a deadly global pandemic by any means necessary. Allocate resources to boost testing capacity, make facemasks compulsory, lock down countries or investigate experimental treatments in Plague Inc.’s biggest expansion ever! Created with the help of world health experts from all over the world including the WHO, CEPI and GOARN, Plague Inc: The Cure is an engaging and timely simulation of a global disease response. Hunt the Disease: Dispatch research teams around the world to find patient zero, track the spread of the outbreak and support local responses. Control the Outbreak: Implement measures such as contact tracing, lockdowns and border closures to limit the spread of the outbreak, whilst getting people to wash their hands and preparing hospitals to prevent them getting overwhelmed. Support the Economy: People won’t comply with poorly designed quarantine measures; use furlough schemes and other policies to drive community support and consensus. Develop a Vaccine: Research, manufacture and distribute a vaccine to stop the disease. Work carefully and promote global cooperation to accelerate development.