ILL
ILL is a realistic first-person action survival horror game that challenges even the most seasoned fans of the genre. The game plunges you into a grim world with an eerie, atmospheric story where every minute keeps you on the edge of your seat. The game developers are horror experts and have experience working with well-known directors. Their work can be seen in various movies and series like Longlegs, Until Dawn, V/H/S/Beyond, It: Welcome to Derry, Azrael, and more. Now, the team is aiming to fulfill their dream and create a game that will claw its way into your consciousness and expose your true fears layer by layer. A realistic and terrifying experience. The game immerses you in its tense narrative that unfolds at a huge research fort. A mysterious source of evil and the horrific Aberrations it generates stand in the way of the main character saving what’s most precious. ILL makes you feel every second of your struggle for survival. Intense body horror and bone-chilling audio. ILL pushes the limits of the genre with gory realism: grotesque monsters can be maimed and mercilessly torn to pieces. Shredded flesh, exposed bones, and eviscerated carcasses will make an unprecedented impression and shock you to the core. The binaural audio system amplifies the emotional impact, allowing you to feel the agony in every scream. Dynamic enemy behavior and realistic physics Enemies are unpredictable, and the realistic physics make the environment not just a backdrop but an active part of the gameplay, including when solving puzzles. Your actions can affect the monsters' behavior and trigger unexpected reactions; they react to their surroundings on impulse and exhibit disturbingly human-like reflexes. Tactical weapon and resource management. You’ll feel the weight of every weapon in your hands with elaborate animations that reflect its unique physical properties. Accuracy alone isn’t enough—you’ll have to check your diverse arsenal for defects, modify your weapons, and upgrade them. Strategic inventory management is crucial to your survival. Your ability to create an item could determine the outcome of the battle.