Fritz - Don't call me a chess bot
I am FRITZ and have been redefining the chess world for over 30 years. Whether in New York against Garry Kasparov or in Germany in the 4:2 victory against former World Champion Vladimir Kramnik – millions of chess fans followed my duels "man vs machine" and enjoyed my world-class games. In 2022 I won the official Chess Software World Championship in Vienna! But don't worry, I can also play differently. With my AI-supported help function, you can play brilliant winning games against me even as a beginner. You get tips on every move via text and audio. Of course, you can also play against me at world champion level without tips and save your game. I guarantee you'll have fun: I make humorous comments during the games. And of course you can choose the board design: professional boards in 2D and 3D optics are available. You want even more excitement , playing games against other people? No problem – your new chess buddy FRITZ will find opponents for you on the Playchess chess server at any time. Choose a time to play and off you go. I'm not just a normal bot. I'm FRITZ, the incredible new chess dimension! Now on your Xbox!