Fishing Sim World: Pro Tour features an authentic career mode where you work your way up to an elite angler. Compete against over 100 of the best anglers on the planet including Scott Martin and Ali Hamidi across Bass, Carp and Predator fishing. Unlock sponsorship offers, gain career earnings and social media followers. Custom multiplayer allows you to set the rules as you take on friends online. Choose different options such as number of rounds, length of match and catch species. Participate in online tournaments which form the Dovetail Fishing League to try and earn the coveted title of ‘Angler of the Month’. Use all your skills and tactics to master the variety of the 10 venues including tour destinations Lake Guntersville and Lake Travis. Try hundreds of items of equipment from over 50 licensed partners including 13 Fishing, Booyah and Evinrude when targeting the 29 different species of fish, each with their own behavioral systems and affected by issues such as weather conditions and time of day.