Eagle Island Twist
The award-winning Eagle Island is a roguelite action-platformer that offers a unique blend of falconry-inspired combat mechanics, procedurally generated levels, and challenging boss fights. Players can choose between the narrative-driven story or speed-runner-like rogue mode, mixing and matching 85 abilities to diversify their gameplay. OVER 85 ABILITIES & PROCEDURALLY-GENERATED LEVELS IN CLASSIC MODE "Throw" your owl companion into battle imbued with special abilities! Explore procedurally-generated worlds, set to a beautifully modernized pixel art aesthetic. Levels are also packed with secrets and areas to explore. EXPLORE MORE IN HANDCRAFTED TWIST MODE In Eagle Island TWIST, you'll experience 45 carefully crafted, retro-themed stages that can be traversed on a 16-bit era world map. TWIST offers even more content to an already well-rounded game, providing a range of mini-games to supplement Classic Mode's roguelite feel. LOADED WITH ACCESSIBILITY FEATURES There are over 18 accessibility settings that can be easily enabled--Such as: remappable controls, difficulty options, text visibility, high contrast, and toggles for flashing and screen shaking.