Compadrone: Land Wars
Survive relentless waves of alien warbots as a customizable combat drone. Unlock weapons, deploy defensive towers mid-battle, and choose from 9 unique drone types in this fast-flowing roguelite arena shooter. Background Year 2352, humanity is exploring the exoplanets for the expansion of its stellar empire. It comes as no surprise that we encounter alien adversaries - some easy to conquer, others far more advanced and harder to subjugate. To assist in the conquest, a dedicated fleet of fighter drones called Compadrones - or 'compadre' drones were created to serve as the ultimate vanguard of our attack forces. Compadrone: Land wars is a family friendly top down roguelite arena shooter with elements of tower defense game play in which you play as a drone sent to fight off aliens on an exoplanet. Gameplay The objective of the game is to survive against hordes of invading aliens. Use an Xbox controller or mouse to maneuver your drone across an alien landscape while shooting alien warbots, gaining experience and collecting resources and powerups. The game allows you to choose between 9 different types of drones, and features multiple types of aliens. The weapons on your drone fire automatically when aliens come within their range. As you progress through the game, you gain XP that can be used to unlock more advanced drones. Enemy attacks come in waves, with each wave lasting between 1 to 3 minutes. At the end of each wave you can use the resources you have collected to unlock better weapons for the next wave. Additionally, you can use the resources to buy and upgrade defensive towers during a wave. Defensive towers can be placed at strategic locations in the map to power up your fight against the aliens. Notes 1. The game can be played either with a mouse or an X-box controller. For the best experience we recommend you use an X-box controller. 2. Resource points and XP are earned and spent whilst playing the game. There is no monetary value associated with these. These are merely constructs within the game. 3. There are no in-game purchases in this game. Connect with us Join our Discord for dev chats, feedback, and future feature ideas! Follow us on X for patch news & giveaways.