Under The Island
Embark on an epic adventure in Under the Island! A 2D action-adventure steeped in ‘90s charm, step into the shoes of Nia, and battle fierce monsters, solve clever puzzles, and explore a world alive with mystery as you race to save your new home before it’s too late. Discover the legend of what's UNDER THE ISLAND! Uncover a Sinking Mystery Step into the role of Nia, a newcomer to Seashell Island - and join forces with local girl Avocado to investigate an ominous fate - the island's destined to sink beneath the ocean! Explore colorful regions, battle strange creatures, and uncover the ancient mysteries that could threaten your new home. Classic Top-Down Adventure Journey across a lush island, brought to life with vibrant pixel art and timeless top-down exploration. Delve into hidden corners, uncover secrets, and face dangerous foes across diverse, interconnected biomes. Six Distinct Regions to Explore From eerie sentient greenhouses, to frozen caverns, and chaotic sawmills, each biome holds its own dangers, upgrades, and treasures to uncover! Become the champion of the cook-off, reunite lost cats, and dodge the rage of the cereal pirates. Strange Enemies & Unusual Tactics Face off against vomiting eggplants, tunnelling wolves, and other bizarre creatures. Use artefacts, loot, and new abilities you discover to turn the tide of battle. Befriend animals and see if they can help you on your adventure - particularly if you give them treats! A Cast of Memorable Characters Meet the island’s quirky inhabitants, each with their own personality, story, and a role to play in your adventure. Forge friendships, lend a hand, and see how they can aid you in return.